Dni Seniora w wyszkowskim oddziale ZUS
Komenda Powiatowa Policji w Wyszkowie oraz przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wyszkowie, podjęli wspólne działania na rzecz osób starszych. Na specjalnie przygotowanym stoisku profilaktycznym, które stanęło w wyszkowskim ZUS-ie, wyszkowscy seniorzy mogli znaleźć odpowiedź na wszystkie nurtujące ich pytania dotyczące świadczeń które otrzymują oraz szeroko pojętego bezpieczeństwa. Wydarzenie odbyło się przy okazji obchodów „Dni Seniora” w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej ZUS pod hasłem „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo".
Wczoraj ( 29.10) policjantka zespołu ds. profilaktyki połączyła siły z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wyszkowie, by wspólnie zadbac o bezpieczeństwo osób starszych. Na specjalnie przygotownym stoisku profilaktycznym, które stanęło w wyszkowskim ZUS-ie, wyszkowscy seniorzy mogli znaleźć odpowiedź na wszytkie nurtujące ich pytania dotyczace świadczeń które otrzymują oraz szeroko pojętego bezpieczeństwa. Rozmawiano o metodach przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych i ochronie ich danych osobowych. Podczas spotkania przypomniano seniorom również o aplikacjach umożliwiających kontakt z Policją m.in. Moja Komenda. Do informacyjno- profilaktycznego stanowiska, osoby starsze zapraszane były przez pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i policjantkę, ale w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa seniorów, włączyli się również przedstawiciele z Domu Dziennego Pobytu " Senior", dla których dobro i bezpieczeństwo osób starszych jest szczególnie bliskie.
Pamiętaj! Nie daj się oszukać.
Jak się chronić?
- Pamiętajmy, że nie wiemy kto jest „po drugiej stronie słuchawki”,
- szybkie zyski i darmowe pieniądze powinny wyostrzyć nasza uwagę,
- nie klikać w nieznane linki, bo mogą przekierować na fałszywe strony internetowe,
- pamiętajmy, że pracownik banku nie prosi o: hasło, pesel, dane karty,
- Policja nigdy nie prosi o przelanie środków finansowych pod pretekstem, że są „zagrożone”.
Co jeżeli dam się oszukać?
- szybki telefon do banku – to nie wstyd,
- blokada możliwości wykorzystania danych, które poznał oszust,
- reklamacja w banku,
- zgłoszenie się na policję.
Autor: podkom. Wioleta Szymanik