Aktualności

Dni Seniora w wyszkowskim oddziale ZUS

Data publikacji 29.10.2024

Komenda Powiatowa Policji w Wyszkowie oraz przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wyszkowie, podjęli wspólne działania na rzecz osób starszych. Na specjalnie przygotowanym stoisku profilaktycznym, które stanęło w wyszkowskim ZUS-ie, wyszkowscy seniorzy mogli znaleźć odpowiedź na wszystkie nurtujące ich pytania dotyczące świadczeń które otrzymują oraz szeroko pojętego bezpieczeństwa. Wydarzenie odbyło się przy okazji obchodów „Dni Seniora” w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej ZUS pod hasłem „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo".

Wczoraj ( 29.10) policjantka zespołu ds. profilaktyki połączyła siły z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Wyszkowie, by wspólnie zadbac o bezpieczeństwo  osób starszych.  Na specjalnie przygotownym stoisku profilaktycznym, które stanęło w wyszkowskim ZUS-ie, wyszkowscy seniorzy mogli znaleźć odpowiedź na wszytkie nurtujące ich pytania dotyczace świadczeń które otrzymują oraz szeroko pojętego bezpieczeństwa. Rozmawiano o metodach przestępstw popełnianych na szkodę osób starszych i ochronie ich danych osobowych. Podczas spotkania  przypomniano seniorom również o aplikacjach umożliwiających kontakt z Policją m.in. Moja Komenda.  Do informacyjno- profilaktycznego stanowiska, osoby starsze zapraszane były przez  pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i policjantkę, ale w działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa seniorów, włączyli się również przedstawiciele  z Domu Dziennego Pobytu " Senior", dla których dobro i bezpieczeństwo osób starszych jest szczególnie bliskie.

 

Pamiętaj! Nie daj się oszukać.

Jak się chronić?

  • Pamiętajmy, że nie wiemy kto jest „po drugiej stronie słuchawki”,
  • szybkie zyski i darmowe pieniądze powinny wyostrzyć nasza uwagę,
  • nie klikać w nieznane linki, bo mogą przekierować na fałszywe strony internetowe,
  • pamiętajmy, że pracownik banku nie prosi o: hasło, pesel, dane karty,
  • Policja nigdy nie prosi o przelanie środków finansowych pod pretekstem, że są „zagrożone”.

Co jeżeli dam się oszukać?

  • szybki telefon do banku – to nie wstyd,
  • blokada możliwości wykorzystania danych, które poznał oszust,
  • reklamacja w banku,
  • zgłoszenie się na policję.

 

Autor: podkom. Wioleta Szymanik 

Powrót na górę strony